Mikähän tätä näppäimistöäkin on nyt ruvennut riivaamaan? Tietyillä nettisivuilla se esimerkiksi laittaa – merkin sijasta / merkin. Tai sitten ei laita ollenkaan esimerkiksi @- merkkiä. Ihmeellistä. Kuitenkin esimerkiksi suomi24:n sivuja selatessani kaikki toimii normaalisti, samoin kuin nyt kirjoittaessani tätä… Tekstinkäsittelyohjelma pelittää normaalisti. Missä siis vika?

Illallahan – tai olihan se jo yötä – minä innostuin valittelemaan siitä, miten taas kerran joku tai jotkut ovat asettaneet alkoholin minun edelleni. Juu, enkä ollenkaan syyttä suotta. Aluksi voisin tässä vaikka kertoa, että isäni tuli kyllä kotiin tuossa ennen kolmea, mutta sittenpä minä en oikeastaan saanutkaan nukkua ennen kuin aamupuolella. Se nimittäin kulki koko ajan tupakalla ja jääkaapilla, ja tuli välillä polttelemaan tuohon olohuoneeseenkin. Nukupa sitten siinä tupakansavussa vielä kun et itse polta. Jouduin sitten tuulettamaan huonetta jonkin verran, ja näköjään olen nyt sen seurauksena menettämässä ääneni ja keuhkotkin tuntuvat ikäviltä jos täytyy yskiä.
 
Koska pääsin nukkumaan vasta joskus aamuseitsemän aikoihin, nukkumiseni venyikin sitten kolmeen saakka päivällä. Ihme kyllä, koira on nukkunut kanssani ihan kiltisti, eikä se ole tehnyt tarpeitaan selvästikään sisälle. Mikä on tietenkin hyvä juttu ja iloinen yllätys. Päästyäni sohvalta ylös menin sitten katsomaan isän huoneeseen, että vieläkö se mahtaa nukkua vai onko jo päässyt sängystään ylös. Vaan ei – sehän ei ollut koko huoneessa eikä huushollissa, kun tarkemmin aloin katsomaan. Eikä tokikaan ollut mitään kovin suurta kysymystä siitä, että mihin se on mahtanut mennä. Ravintolaan tietysti.
 
No, minä menin käyttämään koiran pihalla. Ajattelin, että voisin kotiin tullessani vaikka ottaa auton alle ja mennä käymään kaupassa, että saan tänne jotain syötävää itsellenikin. Mutta minun tuurinihan tiedetään, ja isä oli jostain syystä ottanut auton avaimetkin matkaansa. Ikään kuin se niillä jotain tekisi. Pitäisi varmaan katsoa, missä se toinen kappale autonavaimista on, koska tiedän, että täällä on sellainenkin… Soitin nimittäin sille, ja se on nyt tehnyt tuloaan tänne noin puolitoista tuntia, siitä huolimatta, että minä sanoin, että minulla on vittu nälkä ja minun on päästävä kauppaan. Vaan kun ei. Hmm, oikeastaan voisin tässä välissä tehdä pienen etsintäkierroksen.
 
Haa, löysinpäs autonavaimen! Pääsen sittenkin kauppaan. Jatketaanpas sitten myöhemmin.