Vaahtosin aiemmin olevani kaikkien tunarien äiti. Kysehän oli siis siitä pikku episodista, jolloin lähetin lyhyen, harmittoman, mutta kuitenkin toiselle henkilölle tarkoitetun viestin väärälle ihmiselle. Herra X siis sai Sille tarkoitetun viestin, ja minä tietysti ajattelin, että vaikka tästä ei maailmanloppua seuraakaan, niin kyllin suuri katastrofi kuitenkin. Toivoin mielessäni ylireagoineeni, ja ilmeisesti toivomukseni kuultiin.

Avasin sähköpostilaatikkoni, ja huomasin Herra X:n lähettäneen minulle sähköpostia. Kuvittelin tietysti automaattisesti, että se sisälsi jotain tulikivenkatkuista tekstiä, mutta näin ei kuitenkaan ollutkaan. Hämmästyin, sillä postissa ei mainittu sanallakaan siitä lähettämästäni viestistä. Miksi? Kai Herra X kuitenkin on tajunnut, ettei viesti selvästikään ollut tarkoitettu hänelle. Tai sitten on toinen vaihtoehto, joka on tietysti huomattavasti parempi: Herra X ei ole jostain kumman syystä saanutkaan koko viestiä.
 
Luulen nimittäin, että Herra X olisi kysynyt lähettämästäni viestistä, tai ainakin jollain tavoin vihjaissut siihen suuntaan. Luulen myös, että Herra X olisi ehkä saattanut jopa loukkaantuakin viestin saadessaan ja tajutessaan, että se ei ole hänelle. Eli luultavasti siis Herra X ei ole saanut minun viestiäni, tai sitten se on harvinaisen hyvä näyttelijä. En tiedä, mutta vaikuttaa, että olen tämän asian puitteissa melkoisen kuivilla. Muustapa en sitten tiedäkään…
 
Aikomukseni oli mennä ostamaan tänään raskaustesti ja saada asioihin selvyys. Mutta en sitten mennytkään, osin siksi, että tuntuisi oudolta pyytää autoa lainaan. Miksi minä sitä muka lainaisin? Enhän minä muutenkaan sillä nykyään pahemmin ajele. Jos sanoisin meneväni ajelemaan kaupungilla, niin se olisi kyllä vähän outoa. Tai jos sanoisin, että minun on käytävä asioilla, niin tietysti se herättäisi ihmettelyä siitä, mitä asioita minulla muka lauantaina on? Tapaanko kenties jonkun ihmisen? Kenet, ei kai se vain ole ”Mustalla Listalla”? Tai jos sanoisin meneväni apteekkiin, niin tokihan minulta kysyttäisiin, mitä minä siellä mahdan tehdä. Mieleeni ei juolahda yhtäkään hyvää tekosyytä siitä, mitä minä saattaisin tarvita apteekista.
 
Sitä paitsi ajattelin, että olisiko vielä kuitenkin vähän liian aikaista tehdä testi. Kannattaisi ehkä odotella vielä noin viikon ajan, ja marssia sitten apteekkiin tekemään se raskaustesti, mikäli täti ei ilmaannu. Katsellaan.