Oo, meinasinpa kokonaan unohtaa mainita yhden asian. Tämä kömmähdys meinasi sattua sen takia, että kun äskettäin kirjoitin haaveluistani, en viitsinyt samassa pätkässä mainita sitä, mistä olen tänä päivänä hakenut jonkinlaista inspiraatiota. (Kysyn itseltäni: Inspiraatiota mihin? Vastaan: En tiedä, mutta tuollainen voi tietysti inspiroida minua vaikkapa ihan uusiin ulottuvuuksiin, kuka tietää…) 

Inspiraatioideni lähteinä olivat tänään sisustusaiheiset blogit, sekä sisustusaiheiset verkkokaupat. Niin, olen katsellut tässä muutaman päivän aikana niitä blogeja, joissa koteja sisustetaan vanhaan, valkoiseen ja ruusuiseen, romanttiseen tyyliin. Aluksi olin kauhuissani: Sisustaako joku oikeasti tuolla tavalla ja kuinka joku voi pitää tuollaisesta? Sittemmin tulin toisiin ajatuksiin.
 
Oman asuntoni en haluaisi missään nimessä olevan vitivalkoinen, poikkeuksena ainoastaan hempeän vaaleanpunaiset ruusut ja muut vastaavat sävyt. Minusta valkoinen värinä tuo kotiin rauhallista ja siistiä ilmettä. Kuitenkin vastaavanlainen sisustus passaa minun mielestäni enemmänkin jollekin kesämökille, huvilalle tai vaikka siirtolapuutarhamökille. Jokaisellahan on tietysti asiasta oma mielipide, enkä minä halua ketään todellakaan tällä sanomallani loukata.
 
No, joka tapauksessa. Olen kuitenkin löytänyt näistä tätä tyylisuuntaa suosivista sisustusblogeista ja verkkokaupoista varsin miellyttävän näköisiäkin juttuja, joista olen saanut ideoita myös oman asuntoni laittamiseen. Voin varovaisesti myös väittää, että vaikka minulla onkin oma tyylini asunnon sisustamisessa, niin näiden blogien ja sivustojen selailu sai minut miettimään, voisiko tähän minun tyyliini yhdistää myös ripauksen vanhahtavaa romantiikkaa? Vastaus oli kyllä.
 
Mitä minä sitten näistä blogeista löysin? No, vaikka mitä. Turha kai edes alkaa listailemaan joka asiaa. En edes muista kaikkea. Olisikin hyvä, että perehtyisin asiaan huomenna uudelleen hyvin nukutun yön jälkeen, ja vaikka kirjaisin löytämäni asiat johonkin ylös.
 
Voinen mainita, että eräs iloinen ”löytö” oli käyttää lasipurkkeja ja purnukoita esimerkiksi jauhojen, kaakaon ja muiden kuiva-aineiden säilytysastioina. Tämä ei ole mikään tuore keksintö, ja totta kai minä olen tuon jutun kuullut ennenkin. Sen kummempaa huomiota siihen vain en ole kiinnittänyt enkä asiaa sen kummemmin ajatellut. Mahdollinen ja todennäköisin syy tähän on se, etten ole koskaan oikeastaan nähnyt kuvia näteistä lasipurkeista ja purnukoista, ja siitä, miten miellyttävältä kuiva-ainekaapit voisivatkaan näyttää.
 
Luultavasti siis oman kotini sisustuksessa on työn alla seuraavaksi nimenomaan kuiva-ainekaapit, vaikka ei sinne kyllä kukaan muu taida katsoa, kuin minä itse. Mutta ilo se on pienikin ilo, ja nimenomaan juuri se!