En ole näemmä vieläkään päässyt käsittelemään lauantaina tapahtuneita negatiivisia asioita, ja lykkään niiden käsittelyä tälläkin kertaa hieman myöhemmäksi. Tulen kuitenkin kirjoittamaan niistä vielä tänä päivänä. Niin minä olen itselleni luvannut, ja tulen myös pitämään kiinni tästä päätöksestäni. Nyt on sitten vuorossa vain tällainen pikakirjoitus ennen kuin lähden käyttämään koiraa pihalla, ja palaan katsomaan erästä lempi televisio-ohjelmaani.

Tunnen jälleen kerran itseni alhaiseksi kusipääksi, joka tahallaan johtaa toista ihmistä harhaan ja samalla aiheuttaa pahaa mieltä. Tietenkään minä en haluaisi tätä pahaa mieltä aiheuttaa, mutta miksi sitten kuitenkin toimin niin kuin toimin, samalla tietäen, ettei toinen osapuoli varmastikaan tule olemaan tähän kovin tyytyväinen?
 
Minä siis en mennyt elokuviin, ja pyysin sitä anteeksi Siltä. Se hyväksyi anteeksipyynnön, koska sepustin tarinaani tiettyjä asioita, joita se ei voinut laskea omaksi viakseni. En tietenkään kertonut Sille, että Mies ei päästänyt minua. Itse asiassa Se ei edes tiedä Miehestä mitään. (Tässä vaiheessa vedän henkeä, koska ei tunnu kovin hyvältä kirjoittaa näitä.) Olen ollut Sen kanssa yhteyksissä tässä taas joka päivä, ja Se ehdotti, että olisimme menneet tänään elokuviin. Minä en kuitenkaan ole Pohjoisessa, vaan Kotikonnuillani, enkä myöskään ole aikeissa lähteä täältä tänään yhtään mihinkään, koska minulla ei ole mikään kiire. Se kuitenkin oli siinä luulossa, että lähtisin, koska sanoin sille niin. Ehkä se olikin alkuperäinen tarkoitukseni, kunnes jälleen kerran muutin mieleni. Teen nyt ilmeisesti vähän samaa Sen kanssa, kuin mitä Miehen kanssa. ”Minä tulen huomenna” vaikka en tulekaan.
 
Se oli siinä käsityksessä, että lähtisin junalla kohti Pohjoista tänä päivänä tiettyyn kellonaikaan, mutta tietenkään minä en lähtenyt yhtään mihinkään, ja olen edelleen täällä. Koska minä en halua aiheuttaa Sille pahaa mieltä, sanoin, että myöhästyin siitä junasta. Kerroin seuraavan lähtevän vasta myöhemmin, tiettyyn kellonaikaan. Katsoin muuten oikeasti juna-aikataulut netistä voidakseni kertoa edes jotain todenmukaista Sille. Totesimme Sen kanssa, ettemme tänään ehdi elokuviin, kuten tarkoitus oli. Se ei kuitenkaan ollut pahalla päällä, vaikka varmaan vähän pettyikin. Se olettaa nyt kuitenkin, että lähden tuohon kuuden junaan, ja että me keksimme tälle iltaa jotakin. Ilmeisesti minun pitää väittää, että myöhästyn seuraavastakin junasta.
 
Miksi ihmeessä minä toimin näin? Haluan kyllä nähdä Sen ja viettää Sen kanssa aikaa ja tutustua Siihen kunnolla, mutta jostain syystä minusta tuntuu jollain tavalla, että haluan antaa vielä ajan kulua hiukkasen, ennen kuin lähden Sen kanssa yhtään mihinkään. Tai ehkä minulla on juuri nyt niin hyvä olla täällä, että en halua lähteä taas Pohjoiseen, koska tiedän, että menisin siellä kuitenkin lähinnä Miehen pillin mukaan. Enkä minä oikeastaan sitäkään halua. Nyt kun kerrankin on hyvä olla, niin haluan pitää siitä kiinni. Se kyllä sanoi minulle, ettei halua millään tavalla painostaa minua yhtään mihinkään, ja että minun pitäisi vaan sanoa Sille, jos en halua vielä nähdä. Mutta kyllä minä haluan. Ja haluan sinne elokuviinkin. Mutta kuitenkaan en halua vielä.
 
Luulen, että Se olisi ihan loistava valinta, jos miehistä yleensä puhutaan. Sen kanssa ehkä voisin saada paljonkin sellaista, mistä Miehen kanssa ei taida tulla yhtään mitään. Siltikin minä edelleen kituutan Miehen kanssa ja odotan kai jotain ihmettä tapahtuvaksi, enkä itsekään tajua, että miksi ihmeessä. Tai tajuanhan minä – minähän pidän Miehestä niin kovasti. Valitettavasti tunteet eivät vain taida oikeasti olla ihan samaa luokkaa. Eikä se, mitä kumpikin haluaa elämältään. Minulla ja Sillä – no, meillä homma voisi ihan oikeasti toimiakin, ihan eri tavalla kuin miten se Minulla ja Miehellä toimii.
 
No, en jaksa nyt ajatella tuota asiaa enempää. En halua ajatella sitä. Haluaisin kaikin mokomin pitää Miehestä kiinni ja katsoa, mitä sen kanssa tulee, mutta en nyt ihan tällä tavalla, mitä tämä touhu on tällä hetkellä. En vain tiedä, mistä löytäisin oikeat sanat kuvaamaan minun ja Miehen tilannetta, ja mistä löytäisin oikeat sanat juuri sille, että saisin Miehenkin tajuamaan, ettei tämä homma voi näin todellakaan jatkua, ja että jos jatkuu, niin ei ainakaan minun kanssani.