Osaanpa minäkin sitten oikeasti mokata aika lahjakkaasti. Minähän puhuin jo Siitä. En ole vieläkään mennyt Sen kanssa sinne leffaan tai mihinkään muuallekaan, mutta tälläkin välillä kun minä olen täällä Kotipuolessa ollut, olemme olleet todella paljon yhteyksissä. Joka päivä. Olemme kirjoitelleet sähköpostia, laittaneet tekstareita... Kaikenlaista. No, eihän siinä mitään. Tekstiviestimme tai sähköpostimme eivät ole todellakaan olleet mitään kuumia, vaan ihan normaalia kuulumisten kertoilua. Ehkä höystettynä sillä, että kiinnostusta kuitenkin on olemassa.

No mutta eihän tässä nyt siis mitään, tämähän on minulle ollut jo selvää. Vaan mitenkäs suu pannaan, jos esimerkiksi pikaviestikeskustelussa kirjoitatkin viestin aivan jollekin toiselle henkilölle? (Ja kun tämä henkilö on vielä kiinnostunut sinusta ajatellen ehkä, että hän on sinun ainoa mahdollisuutesi tms.)
 
Nimittäin kirjauduin juuri äskettäin sisään messengeriini, lähettääkseni viestin Sille. Tarkoitukseni oli kirjoittaa Sille, että olen lähettänyt sille sähköpostia ja että en ole vielä nukahtanut. Niin, kun Se laittoi minulle tekstiviestin, jossa tiedusteli, olenko ehkä jo nukahtanut, kun minusta ei ole nyt kuulunut hetkeen mitään.
 
No. Minä kirjoitin viestin. ”Sulle on postia! :) <3 Niin ja en nuku vielä.” Mielestäni klikkasinkin Sen nimeä, mutta ilmeisesti en sitten klikannutkaan. Viestihän siis meni aivan toiselle henkilölle, nimenomaan sellaiselle, joka on myös ollut minusta kiinnostunut mutta jonka kiinnostukseen minä en kuitenkaan ole sen kummemmin vastannut. Minun ja herra X:n keskustelu on pyörinyt oikeasti lähinnä koulujuttujen ja vastaavien ympärillä puhumatta kuitenkaan tapaamisista tai mistään muistakaan. Herra X siis sai viestini, enkä mitenkään voinut poistaa viestiä keskusteluikkunasta.
 
”Mikä moka”, minulta pääsi ihan ääneen, ja menin hetkeksi jonkinlaiseen paniikkiin. No, ehkä paniikki on vähän turhan voimakas sana sen hetkiselle tunteelle, mutta kuitenkin kyllin pätevä kuvaamaan ajatusmaailmaani sillä hetkellä. En minä noin olisi halunnut tehdä, hyvänen aika. On aika selvää, että Herra X loukkaantuu minulle ainakin vähäsen. Mahdollisesti Herra X tulee tiedustelemaan, miksen ole kertonut, että mielessäni on joku muu(kin) kuin vain hän.
 
Ja mitä minä, vuosisadan tunari, sitten tein? En kirjautunut ulos messengeristä, enkä estänyt tai poistanut Herra X:ää tiedoistani. Sen sijaan muutin tilani offline tilaksi, jolloin Herra X ei tiedä minun olevan paikalla… Eihän tässä nyt mitään katastrofia ole toki tapahtunut, mutta hävettää vain silti. Ensi kerralla olen kyllä tarkempi noiden viestieni kanssa. Ties kenelle minä seuraavaksi kirjoitan ja mitä. Hyvänen aika…