Minusta on ilmeisesti kovaa vauhtia tulossa moraaliton paskiainen.

Mainitsin jo aiemmin, että olen piakkoin menossa elokuviin. Itse asiassa se päivä – tai paremminkin ilta – koittaa jo huomenna. Ja itse asiassa minun on jo tässä vaiheessa suoraan sanottava, että en ole menossa sinne Miehen kanssa. Itse asiassa Mies ei edes tiedä, että olen menossa elokuviin. Juu, ja leffaseurani tulee myös olemaan vastakkaista sukupuolta.

Leffailtani on varmasti viaton, voin tässä vaiheessa jo taata sen. Eikä leffaan menemisen tarvitse tarkoittaa yhtään mitään. Toisaalta, jos tässä ei ole kysymys yhtään mistään, niin miksi minun on niin hankala saada informoitua Miestä asian tiimoilta?
 
Nyt voisin tietysti osoittaa syyttävällä sormellani Miestä ja jatkaa, kuinka hän notkuu tälläkin hetkellä baarissa, eikä ole tarpeeksi läsnä yms. yms., mutta eihän se niin mene. Toki minun pitäisi saada suuni auki, tai olisi pitänyt jo aiemmin, kun kerran asiasta olen pari päivää tiennyt. Mutta vaikka leffaan menoni onkin ainakin suhteellisen viattomalla pohjalla, niin olen melko varma siitä, että Mies ei tätä siltikään sulattaisi eikä ymmärtäisi.
 
Tosin itsekään en olisi järin innoissani, jos Mies sanoisi menevänsä elokuviin jonkun naisen kanssa kahdestaan. Vaikka mistä minä tiedän, mitä se tälläkin hetkellä touhuilee, kun en ole näkemässä. Siitä taidan saada syyttää vain itseäni – mitäs olin näin märännyt, että jäin tänne, enkä mennyt pitämään Miehestä huolta.
 
No, joka tapauksessa. Tuli tuossa mieleeni kaikenlaisia moraalittomalle paskiaiselle sopivia vaihtoehtoja asiaan liittyen. Voisin esimerkiksi kertoa menneeni sukulaisteni luokse lähistölle, jolloin en olisi Miehen tavattavissa. Tai voisin vaikkapa kertoa, että menen elokuviin vaikkapa serkkuni kanssa. Mutta koska en halua olla noin moraaliton paskiainen ja suoranaisesti valehdella, päätin olla sanomatta yhtään mitään.
 
Leffaliput on kuitenkin jo ostettu, joten tässä vaiheessa en enää aikeitani ala perumaankaan. Seuralaisellenikin olisi melkoinen pettymys, jos toimisin niin. Sitä paitsi haluan nähdä kyseisen elokuvan ja tavata ihmisen, jonka kanssa menen tätä leffaa katsomaan.
 
Harmi vain, että tunnen itseni entistä enemmän huonoksi ihmiseksi.